Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Diétás tanácsadás

Legfontosabb a diéta!

 

Tápanyagaink 3 nagy csoportra oszthatóak: fehérjék, zsírok és szénhidrátok.

Korunk legveszélyesebb tápanyaga a szénhidrát. Itt elsősorban a bélrendszerünkből gyorsan felszívódó, azaz magas glikémiás indexű „rossz” szénhidrátok.Nem csak a kristálycukorban van cukor,hanem  van még nagyon sok minden másban (tej, kenyér, alma, burgonya).  Tehát a „jó” szénhidrát, a lassan felszívódó szénhidrát, ami nem ellenség, hanem nagyon is szükséges tápanyagunk.

 Amit javaslunk: rendszeres étkezési rend,  naponta 5x egyen, étkezési időpontok tartása, ( reggeli ½ 8-ig, ebéd dél-1 óra között, vacsora este 6-7 óra között)

 

JAVASOLT :minden ami lassan szívódik fel, 

teljes kiörlésű gabonáknatúr-savanyú tejkészítményeksok zöldséggyümölcs mértékkel.

Tilosbanán, szőlő, fehér liszt , kristálycukor!

 

Tejet leginkább csak a vacsorához fogyasszunk, maximum 2 dl. mennyiségben.

Barna kenyérféléből 5-6 dkg bátran fogyasszon reggelire. Kefir+joghurt 2-3 dl-es mennyiségben, tízóraira valamilyen gabonafélével (Korpovit, Kolevit, Abonett, zabpehely) komplettálva fogyasztható. Nagyobb szemes gyümölcsök (alma, körte, barack, narancs) általában 1-1 darab mennyiségben, apróbbak (sárgabarack, mandarin, szilva, kivi) 2-3 darabbal, még apróbbak (meggy, cseresznye, eper, málna, szeder), 20-30 dkg-al ehetők egyszerre. Banán, szőlő nem javasolt. Zöldség gyakorlatilag korlátlan mennyiségben ehető. A burgonyával viszont vigyázni kell, azt elsődlegesen főtt formában javasolt fogyasztani, egyszerre maximum 20 dkg mennyiségben. Délben a tésztafélék, durumbúzából ehetők, a rizsből a barna a preferálandó, de a zöldséggel vagy gombával dúsított forma is megfelelő. Zabpehely, árpa a rakottasoknál, töltött káposztánál javasolható rizs helyett.

 

 
 

 


Archívum

Naptár
<< Október / 2018 >>


Statisztika

Online: 1
Összes: 41923
Hónap: 565
Nap: 13